Stališče Kemisa do javnega poziva Občine Vrhnika Vladi RS, da ugodi pritožbi Občine Vrhnika v postopku spremembe okoljevarstvenega dovoljenja Kemisa
Občina Vrhnika je Vlado RS pozvala, da v postopku spremembe okoljevarstvenega dovoljenja naprave za predelavo nevarnih odpadkov upravljavca Kemis Ministrstvo za okolje in prostor zahteva celovit postopek presoje po pravilih, ki naj bi ga zahtevala Direktiva Seveso III. Pri tem zatrjuje, da je Kemis obrat tveganja za okolje in da dodatno tveganje za okolje povzroča nelegalna gradnja Kemisa, ki naj ne bi dosegal bistvenih zahtev, kot jih določa gradbena zakonodaja.
Kemis na zahteve Občine Vrhnika odgovarja z naslednjimi dejstvi, ki se nanašajo na varnost in morebitna tveganja pri našem delovanju:
Pritožba Občine Vrhnika ni pritožba v postopku spremembe okoljevarstvenega dovoljenja
Občina Vrhnika je podala pritožbo v postopku, ki se še ni končala z dokončno odločbo, zato pritožba ni bila dovoljena, prav tako pa še ni šlo za postopek, v katerem bi bila vložena vloga za spremembo okoljevarstvenega dovoljenja. 77. člen ZVO-1, na podlagi katerega je Kemis vložil prijavo spremembe, določa, da vlagatelj na podlagi sklepa ministrstva »lahko« vloži vlogo za spremembo okoljevarstvenega dovoljenja – to pa pomeni, da je lahko tudi ne vloži, s čimer se zadeva zaključi zgolj na ravni prijavne faze. O postopku spremembe okoljevarstvenega dovoljenja bi torej lahko govorili šele v primeru, če bi se Kemis odločil, da takšno vlogo vloži.
Zahteva Občine Vrhnika po izvedbi celovite presoje v postopku spremembe okoljevarstvenega dovoljenja
Celovito presojo vplivov na okolje je potrebno izvesti v postopku priprave plana, programa, načrta ali drugega splošnega akta in njegovih sprememb, katerega izvedba lahko pomembno vpliva na okolje, ne pa v postopku spremembe okoljevarstvenega dovoljenja. V kolikor je kot »celovit postopek presoje po pravilih, ki jih zahteva Direktiva Seveso III«, mišljena zgolj tovrstna temeljita obravnava vloge za spremembo okoljevarstvenega dovoljenja, je takšna obravnava tega vprašanja glede na predpise mogoča le v postopku za okoljevarstveno dovoljenje za obrat tveganja, ne pa v postopku spremembe okoljevarstvenega dovoljenja za napravo, s katerim razpolaga Kemis.
V zvezi z navedbo Občine Vrhnika, da si prizadeva zavarovati okoljsko varnost svojih občanov, ki naj bi bili že pet let po požaru še vedno izpostavljeni izjemnemu tveganju, pojasnjujemo, da je Agencija RS za okolje dne 6. 2. 2018 prejela pobudo Občine Vrhnika, naj preveri okoljevarstveno dovoljenje Kemisa na podlagi 5. točke 78. člena ZVO-1. Agencija RS za okolje je nato v upravnem postopku po uradni dolžnosti pobudi sledila in izvedla zelo temeljito preverjanje obratovalne varnosti v Kemisu in na podlagi tega preverjanja izdala odločbo o spremembi okoljevarstvenega dovoljenja. Vendar se je Občina Vrhnika na to odločbo pritožila in tudi neuspešno sprožila upravni spor, kar vzbuja dvom v zatrjevane namere Občine Vrhnika. V zvezi z navedbo Občine Vrhnika, da dodatno tveganje povzroča še nelegalna gradnja Kemisa, zaradi katere ni uradnega zagotovila, da objekt v tem trenutku izpolnjuje bistvene in druge zahteve po gradbeni zakonodaji, pa je potrebno izpostaviti, da si ravno Občina Vrhnika prizadeva, da do uradnega zagotovila ne bi prišlo.
Postopki v zvezi s pridobitvijo gradbenega in okoljevarstvenega dovoljenja še vedno potekajo
Upravno sodišče je razveljavilo odločbe inšpektorata in Ministrstva za okolje in prostor ter vrnilo zadevo inšpektoratu v ponovno odločanje. Poudarjamo, da gre v tem primeru za pravne postopke, povezane z gradbeno zakonodajo v postopkih sanacije Kemisa po požaru. Ne glede na postopke, ki potekajo v zvezi z gradbenim dovoljenjem, pa Kemis v tem trenutku ne le izpolnjuje, ampak tudi presega številne zakonodajne zahteve s področja varnosti, zlasti pa iz vidika požarne varnosti. Pri tem pa je še treba poudariti, da je bila stavba Kemisa po požaru zgrajena v enakih gabaritih in na podlagi vseh potrebnih gradbenih in arhitekturnih zahtev stroke, predvsem pa zahtev po povečani varnosti poslovanja glede na našo dejavnost.
Kemis ima postavljene visoke standarde varnosti poslovanja, predvsem glede varstva okolja, zaščite zaposlenih in požarne zaščite
Na najvišji organizacijski ravni skrbimo za varnost, usposabljanje in opremljanje zaposlenih ter za preventivno delovanje. Redno tudi izvajamo različne varnostne vaje.
V zadnjih petih letih smo za nadstandardno požarno varnost investirali približno 1,5 mio €. Z rednim osveščanjem glede preventivnega delovanja in z usposabljanjem se, skladno z doktrino certificiranega sistema ravnanja z okoljem o nenehnem izboljševanju ravnanja, zavzemamo za nenehno izboljševanje požarne varnosti v Kemisu.